Vaak worden welbekende game concepten ingezet als promotiemiddel. Zie de welbekende kleine game concepten op de singleplayer games pagina voor een lijst van voorbeelden. Door voor een dergelijk concept te kiezen, is er nauwelijks een leerproces nodig voordat de speler kan spelen: Memory, Tetris of een Rad van Fortuin (om maar wat te noemen) spreken vaak voor zich en kunnen gelijk gespeeld worden. Vaak wordt een promotionele game vergezeld met een winactie waarbij men kans kan maken op een prijs door te spelen (lees hierover verder door op de link te klikken!). Ook gaat de promotie actie vergezeld met branding, oftewel plaatsing van uw product, dienst en/of logo zodat de gamer hiervan een impressie krijgt. Bij memory kan bijvoorbeeld heel makkelijk producten op de kaarten getoond worden.
Ontwikkeling in HTML5
Wij raden aan om de promotionele game door ons te laten ontwikkelen in HTML5. Zowel computers als tablets en smartphones ondersteunen dit, waardoor geen enkele doelgroep wordt uitgesloten! Lees verder over HTML5Koppeling met social media
Een promotionele game in combinatie met social media wordt ook veel gedaan. Hierbij wordt aangemoedigd om het spel te sharen en te liken op social media zoals Facebook en Twitter. Bijvoorbeeld om zodende kans te maken op de prijs. Dit zorgt voor een virale werking. Lees verder over social media games en de specifieke pagina over Facebook gaming.Wat zijn globaal gezien ongeveer de kosten?
Gamedesign is handwerk! Ieder karakter, monster, wapen, object, achtergrond, level, etc moet met de hand getekend, geanimeerd en geprogrammeerd worden voordat deze tot leven komt. Hetzelfde geldt voor de gameplay: iedere handeling, actie, move, interface, menu, etc moet zorgvuldig in elkaar gezet worden.Het netwerk van gamedesign.nl bestaat uit zeer bekwame vormgevers, illustratoren, animatoren en programmeurs met een uitstekende prijs/kwaliteits-verhouding. Wij maken graag voor u een offerte en bespreken graag de mogelijkheden!
contact